miercuri, 17 iunie 2009

targ de cartzi

Dimineatza nu parea linistita. Dimpotriva.
Ploua marunt. Des. Zbicit.
De cu seara, imi pregatisem imbracaminte ushoara, potrivita cu temperatura de ieri .
In doi timpi si trei mishcari, am facut schimbarile de rigoare si , fuga, la gara.

Shi-a pastrat numele de fata-” Sageata albastra”, dar, de fapt, este o reumatica. Scartzie, pufaie, face pauze dese. Ishi face loc printre tufe de lipan , stropite , din loc in loc, cu smocuri de albastrele.
Trece pe la capetele lanurilor de grau si de porumb, unde , candva, tzaranii aflatzi la munca, luau pranzul. Astazi , in aceleshi locuri, se inaltza gramezi de gunoaie.

Dupa doua ore de mers, cu trenul, Bucureshtiul , care ishi primise baia ecologica, gratuit, mi s-a parut nervos.
Umbrele, shoferi grabitzi, du-te-vino, la mijloc de saptamana.
Mi-am rezolvat cat de repede am putut problema pentru care mi-am ales sa vad capitala intr-o zi capricioasa.
Nu puteam rata o vizita la Targul de carte. De ceva timp, s-a mutat de la „Natzional”, alegandu-shi cateva pavilioane de la Romexpo.

Este o sarbatoare a cartzii.O fatza frumoasa a Romaniei- lume civilizata, multe edituri, cartzi frumoase. Sunt si reduceri de 10, 20 , 30 , 35 , 40 , 50 la suta.
De la Humanitas , mi-am cumparat trei cartzi, platind doua-„ Maestrul si Margareta”, Bulgakov,” Cartea nelinishtii”, de Fernando Pessoa,”Atlasul norilor”, de David Mitchell.
De la”paralela45 , mi-am ales”Ingrid Bergman, de Renate Mohrmann, iar de la Platytera, mi l-am oferit pe Dan Puric” Cine suntem”.
Cu 10 lei, mi-am cumparat o carte speciala’Regina Victoria”, de Philippe, Beatrix de L’Aulnoit.
Orele au zburat, dar ma simt ca in copilarie, cand primeam haine noi, de sarbatori.
Mergetzi la targ!
Sigur nu vetzi regreta!

14 comentarii:

  1. La Naţional mergeam şi eu în fiecare an.Anul aceste din motive obiective nu am putut ajunge. Mulţumiri pentru recomandări şi cât mai multe sunt binevenite. O seară frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sărbătorile cărţii sunt întotdeauna prilej de bucurie sufletească... Ce păcat că nu putem să cumpărăm TOATE cărţile...

    RăspundețiȘtergere
  3. Geanina, nu este tarziu; ieri a fost prima zi.
    Itzi multzumesc pentru ganduri!

    RăspundețiȘtergere
  4. din pacate prea putini isi mai permit sa-si achizitioneze toate cartile pe care si le-ar dori!
    Eu una ... as cumpara toata biblioteca judeteana! :)))

    nu pot .... :)))

    RăspundețiȘtergere
  5. Asha este , Cris! Ai scris cu majuscule! Sunt atatea cartzi Bune, pe care , din cine shtie ce motive, nici macar nu le zarim vreodata.
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  6. Buna dimineatza, Orianda!
    Shtii ce n-am auzit niciodata pe la shtiri/ Cum ca s-ar fi spart vreo librarie. Nicidecum vreo biblioteca...
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  7. Am fost si eu la targul de carte ,la IASI,evident si,ca de fiecare data nu am reusit sa-mi cumpar nici a 10 parte din cat mi-as fi dorit!

    RăspundețiȘtergere
  8. Cam asha este ,Elite, dar , cred ca orice carte cumparata si citita este un mare cashtig1
    O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  9. Hmm "Cartea nelinistii" - suna incitant... e de mine. Sunt curioasa cu o sa ti se pare Maestrul si Margareta.

    Dan Puric a fost la cluj ieri seara - din pacate n-am ajuns. Imi pare tare rau. Data viitoare nu-l ratez.

    RăspundețiȘtergere
  10. am ajuns si eu in mai la Alba Iulia la targul de carti si am dat peste o gramada de oferte asa ca mi-am facut plinul
    puric, bulgakov si pessoa :) te felicit pentru alegere

    RăspundețiȘtergere
  11. Manon, sunt tare fericita ca mi-am cumparat cartzile dorie; bineintzeles ca lista a fost mai mare..
    Imi place Dan Puric.Il admir !
    Sa ai zile frumoase!

    RăspundețiȘtergere
  12. Gala, in afara de faptul ca la un asemenea targ imi cumpar cartzile dorite, fenomenul in sine este, pentru mine, un spectacol.
    De acolo, vad lumea altfel.
    Imi plac oamenii si expresia fetzelor lor, cautand , in linishte, cartzi, oprindu-se , rasfoind.
    Este o lume, pe care o intalnesc o singura data pe an.
    Ma relaxez, vazand-o!
    Zile frumoase itzi doresc!

    RăspundețiȘtergere
  13. ..si eu vreau la targ...renunt la visine si aleg cartile.

    zile frumoase pentru voi, cei ca cartile pe suflet :)

    RăspundețiȘtergere
  14. Angela, daca te-ai fi grabit, prindeai cartzi grozave, la pretzuri bune!

    RăspundețiȘtergere