joi, 10 noiembrie 2011

cine , ce ( mai) suntem?


  Nu ne prăbuşim nici de numărul duşmanului, nici de armamentul lui, boala o avem în suflet, e o epidemie înfricoşătoare de meningită morală.

Am extras paragraful dintr-un  articol primit pe mail,  prin care  mi se cerea numele autorului.
Mesajul mi s-a părut zdrobitor.


Ne-am născut aici, suntem cei dintâi așezați aici și vom pleca cei din urmă. Ion Antonescu

Îmi pare rău că poporul roman a trebuit să treacă prin atâtea, atâta timp. Țin mult la această parte specială a lumii. Sper ca România să aibă un viitor frumos, fiindcă-l merită, după atâția ani.
..... România este un  tărâm  cu caracter atemporal, desprins parcă din poveștile pentru copii. prințul Charles al Marii Britanii


Civilizația  s-a născut acolo unde trăiește astăzi poporul românesc , răspândindu-se apoi, atât spre răsărit, cât și spre apus, acum 11- 15000  de ani. W, Schiller, arheolog american

Blândețea caracteristică a poporului românesc dovedește că în trecut el a trăit economicește mulțămit  c-a avut ce-i trebuia.
Mihai Eminescu.
Nu ocoli, te rog, muzica asta!!!

p.s. tu ce spui? 



17 comentarii:

  1. Cuvintele de mai sus îmi merg la inimă, Gina. Îmi doresc nespus ca românii şi România să fie cunoscuţi în afară. Dar nu ştiu cum se face că străinătatea nu reuşeşte să vină în contact cu românii normali, cu cei adevăraţi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mesajul este extraordinar,deasemeni melodia!Cind iti ratacesti credinta,morala o ia razna!Nu mai avem nimic sfint,nimic moral in noi.Asta se intimpla,din pacate,cu noi,cu poporul roman.Traim intr-o jungla umana... lipsita de toate normele moralitatii.Cine crezi ca iti este prieten,tocmai acela te loveste miseleste!(nestiind uneori, de ce te dusmaneste)O seara linistita!

    RăspundețiȘtergere
  3. Unde ne-am perdut?!Oare inaintasii nostrii sau cei care ne-au calcat pragul.... sa se fi inselat!Suntem rai,insensibili,lacomi,dusmanosi,corupti,neputiinciosi.Asteptam numai pomeni electorale si ne vindem pe nimic...Nu asa au fost cei ce au pus bazele POPORULUI ROMAN.Cine ne mai scapa din aceasta mocirla, sau cine a picurat otrava in apa de baut a romanilor si ne-am imbolnavit cu totii de"meningita morala"?!Sa speram ca ne vom dezmetici,poate....., cind inca nu este prea tirziu.

    RăspundețiȘtergere
  4. Diana,
    Se zice că dacă vrei să cunoști lucrurile cu adevărat, trebuie să le privești de departe.
    Poate că asta se întâmplă, străinii ne privesc și se lămuresc..
    Seară bună!

    RăspundețiȘtergere
  5. MEG55,
    Din basmul nostru , a rămas o ruină, din negericire..
    Seară frumoasă!

    RăspundețiȘtergere
  6. MEG55,
    Deunăzi vorbeam despre faptul că românul are diminutive alintătoare și pentru hoț.
    A găsit și pentru necuratul- îi zice Michiduță, sperând să-l îmblânzească.
    Când vine vorba despre confrați, îi dă pe toți la dracul.
    Ăștia suntem, succesele cuiva ne înjosesc, iar înfrângerile personale se transformă, ca-n basme,în câștig pe scara înălțării..

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu cred ca periada comunista a fost cea mai neagra pentru poporul roman si nu mai reusim sa ne revenim. Motivele sunt mai multe, dar principalul este ca dupa revolutie am fost condusi tot de comunisti care ne-au adancit si mai mult in mocirla!

    RăspundețiȘtergere
  8. Marycix,
    Nu am argumente să te contrazic. Ar mai fi ceva- atitudinea față de muncă. Se zice că pe la noi vineri se lucrează până joi, iar luni, munca începe marți..
    Seară bună!

    RăspundețiȘtergere
  9. Cuvintele ajung direct la suflet pe acordurile frumosului cantec.
    Bunica ne povestea ca pe vremea cand D-zeu si Sf. Petru umblau prin lume cu sacul in spate sa lase ici si colea cate ceva din frumuseti si bogatii,ajungand pe meleagurile noastre ,sacul s-a spart si au cam curs multe frumuseti si bogatii prin zona.Sf.Petru a fost tare speriat,dar D-zeu l-a linistit repede poruncindu-i sa dea acestui loc mai putina minte.
    Poate asta e pacatul nostru ,Gina.Nu reusim sa apreciem ceea ce avem in jurul nostru la adevarata ei valoare.s
    Sara buna!

    RăspundețiȘtergere
  10. Gina, aseara am urmarit Antena 3, o emisiune in duplex, Bucuresti-Londra.
    Cei de la Antena 3 au fost premiati alaturi de cele mai mari televiziuni din lume, in plus, la Londra se aflau actorii teatrului Nottara pentru cateva reprezentatii pe scenele londoneze.

    RăspundețiȘtergere
  11. Angi,
    Știa bunica ta ce știa, nu întâmplător se vorbește că pe la noi ar fi grădina Maicii Domnului..păcat că oamenii s-au înrăit mult prea mult..
    O zi frumoasă îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  12. Gabi,
    Aseară am fost la concert, îmi pare, totuși , bine că aud de la tine!!
    Iată un mare câștig !
    O zi frumoasă îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
  13. Suntem în faza îngrată în care ne pierdem identitatea şi pofta de viaţă, încetul cu încetul. Sau poate că - din acest punct de vedere - văd eu lucrurile prea în negru. Sper să nu fie decât o părere (greşită) a mea.
    Zi frumoasă, Gina!

    RăspundețiȘtergere
  14. Are dreptate Eminescu: romanii n-au trecut prin cine stie ce orori; mai mult le-au inventat povestitorii.

    RăspundețiȘtergere
  15. Cris,
    Poate că există și gri!
    Deseori, chiar și roz!
    Combinația este miraculoasă!

    RăspundețiȘtergere
  16. @Daurel,
    Da, poate că de asta, nu avem nicio tragedie în literatură- câteva drame„ Răzvan și Vidra„, „Năpasta„..

    O zi frumoasă !!

    RăspundețiȘtergere