duminică, 1 aprilie 2012

doar astăzi

înlocuiește sarea cu zahărul!
 Sau , de ce nu, invers!(pentru ceilalți)
Dacă te uiți în DEX, verbul a păcăli și toate derivatele lui ar avea origine incertă, adică și la păcăleli ne-au luat-o alții înainte.
Dacă ar fi să acceptăm ideea că 1 aprile ar însemna Anul Nou, atunci când calendarul iulian   a fost înlocuit cu cel gregorian , toate felicitările trimise după 1 aprilie ar deveni  păcăleală, ceea ce    ar fi o farsă, nu-i așa?
Oricum , prima zi din prier este considerată ziua păcălelilor la mai toate popoarele lumii, indiferent că durează până la miezul nopții sau că se prelungește  și în ziua următoare. .
Noi îl avem pe Păcală. Și un urs păcălit de vulpe.( recitește-l pe nemuritorul Creangă, printre rânduri).
Și chiar un joc – păcălici. 
Ți-l mai amintești?

24 de comentarii:

  1. Avem şi noi cu ce ne mândri: în comuna noastră s-a filmat "Păcală". Scriam pe undeva că sătenii noştri şi-au intrat aşa de bine în rol de când au făcut figuraţie, încât de atunci au devenit toţi un fel de... păcălici. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Diana,
      Înseamnă că sunt artiști adevărați- s-au identificat cu personajele, așai-i? pentru conservarea artei..

      Ștergere
  2. Cândva, așteptam cu nerăbdare ziua întâi a lui April, nerăbdător fiind să fiu păcălit sau să păcălesc pe cineva, c-o glumă nevinovată.
    Acum, unele lucruri s-au mai schimbat. În sensul că nu prea-mi mai arde de păcăleli. Totuși, am primit niște mesaje tentante, gen "Angajăm degustători de cafea. 1000 euro/lună. Aplicați pe..."
    O primăvară minunată ție și tuturor celor care ți-s dragi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ifim,
      Cu atâtea păcăleli pe lângă noi, este cam greu să știi cât și ce mai este real.
      Zile însorite îți doresc!

      Ștergere
  3. Sarut mana, doamna Gina! :)
    O, Doamne ce ne mai jucam noi, cand eram copii, pacalici. Am si uitat de acest joc, ma bucur mult ca mi l-ati reamintit.

    Astazi am fost pacalita de vreme, am imbracat o tinuta de primavara si-am zgribulit... E tare frig pe la noi.

    O zi minunata va doresc, doamna Gina! :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ștef,
      Ai grijă! persoanele nobile răcesc tocmai când râde soarele..
      Seară bună!

      Ștergere
  4. Pacalit? Pe cine sa pacalesc eu? Sa fiu atent, sa nu fiu eu in rolul ursului!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai dificil este, cred, să fii vulpe, când vine vorba despre atâta pește.(prăjit)

      Ștergere
  5. variantă: înlocuşi sarea cu... sarea!
    partenerul se va aştepta la "păcăleală" aşa că va lua... plasă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mi-ai dat o idee- tu să fi înlocuit sarea cu zahăr, iar musafirului să-i spui că n-ai pus sare deloc și să-l rogi să pună el.
      Cât crede..mai greu, da merge, așa-i?

      Ștergere
  6. Revin, pentru că mi-adusei aminte de cea mai tare păcăleală!
    Să Trăiți Bine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Când te gândești că mulți au și crezut.. eu, sincer, cu mâna pe suflet, n-am crezut nicio clipă.

      Ștergere
  7. In copilarie, la noi acasa venea mereu un domn distins, mereu la costum, barbierit cu grija si aparent foarte serios. Pana intr-o zi cand am indraznit sa ma apropii mai mult...tin minte ca in acea zi am ras cu mare pofta.Inca imi mai amintesc glumele cu Pacala...
    hihi

    RăspundețiȘtergere
  8. Azi i-am pacalit pe toti! Nu am iesti din barlog (pardon, casa)

    RăspundețiȘtergere
  9. Data exacta si locul de origine al zilei de 1 aprilie sunt foarte vagi si nu exista date specifice cu privire la aceste coordonate. Diverse teorii sustin ca Ziua Pacalelilor dateaza din secolul al XV-lea si, conform inregistrarilor, sarbatorirea ei a inceput dupa introducerea calendarului gregorian.

    Exista multe mituri legate de acest lucru, dintre care unul spune ca ziua de 1 aprilie este legata de Canterbury Tales, popularele povesti ale lui Chaucer.

    Treptat s-a raspandit in diverse tari precum Scotia, Anglia si mai tarziu in SUA.
    Ziua de 1 aprilie e marcata prin diverse farse si sicane intre membrii familiei, prieteni si chiar dusmani.
    In unele tari, farsele sunt permise, doar pana la pranz.
    Cine joaca o farsa peste acest moment e considerat-,,fraier de aprilie''.
    L

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Luli,
      Ai primit vreo farsă?
      Sau ai păcălit chiar tu??

      p.s. există și „nebuni de aprilie„!
      O zi faină îăți doresc!

      Ștergere
  10. Eu joc în Păcală preoteasa. :)
    Ieri n-am luat(de bună) nicio păcăleală, am scăpat!
    Azi şi mâine joc în "Prostia Omenească". :))
    Zi bună, Gina!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Doamne, ce mi-ar plăcea să te văd!!
      Să ai mult succes, copilule! și să fii iubită!

      Ștergere
  11. Daca ar fi numai 1 aprilie cu pacaleli, am fi mai linistii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Se zice că stăpânii trăiesc din tiranie, așa cum astrologii trăiesc din păcăleli..prea mulți astrologi!

      Ștergere