miercuri, 31 iulie 2013

între dojană și laudă..

În mers leneș de pisică, dimineața ultimei zile  de cuptor și-a acoperit umerii pârjoliți de soare cu un zăbranic răcoros de norișori.
Ai zice că adulmecă!
Habar nu are guguștiucul  de este cald ori de stă să plouă, își strigă  neobosit numele. Pe jumătate.
Cafeaua are gust  de gânduri răzlețe.
 Citesc din cartea mea, dacă mi-aș fi  pus mintea cu ea, aș fi dat-o gata  noaptea trecută, îmi place s-o citesc pe îndelete.. 
există ființe care justifică lumea, care te ajută să trăiești, doar prin prezența lor.. 
Închid ochii, las deoparte cartea, gândul zboară, liber și  neoprit  este ...un loc pe care l-am văzut în urmă cu vreo  zece ani- Graz, orașul  austriac, misterios  amestec de  vechi, topit în argint filigranat, și modern îndrăzneț. Am urcat  vreo două sute șaizeci de trepte, puteam lua ascensorul, am refuzat, de acolo de sus, se vede  lumea în rotirea ei neobosită, tulburătoare panoramă! era prima oară când mă întâlneam cu o civilizație pe care o știam doar din cartea de istorie, undeva  s-a deschis o fereastră, muzica a învăluit piațeta, s-a dat ora exactă, două figurine  intră și ies din timpul lor, în pași de dans..basm și  prezent, ce lume frumoasă! copii și vârstnici, localnici și turiști se bucură laolaltă, da, timpul se măsoară la fel, sensul acelor ceasornicului este același,  mersul lumii este, acum , altul, cine știe..
Zice mai departe  eroul  cărții :voiam să-ți spun doar că țin la dumneata împreună cu defectele dumitale. Eu iubesc  sau am venerație pentru puține persoane.  Pentru tot restul, mi-e rușine  de indiferența mea. Dar cei pe care-i iubesc, nimic, nici eu însumi, mai cu seamă ei înșiși nu vor face  ca vreodată eu să încetez a-i mai iubi.
 Astea sunt lucruri pentru  care am avut nevoie de timp ca să le învăț; acuma , știu..
cât iubim?
cât de indiferenți suntem?
(  pluralul- ficțiune sau realitate?)
 ce muzică s-ar potrivi?  un vals? cu parfum de brândușă!

16 comentarii:

  1. Ce frumos ai scris!!!...invaluitor,parfumat.nostalgic...te caracterizeaza!
    Ador motivul treptelor,al scarilor!!!!
    In tara exista un oras ,Pascani,... intre orasul mai vechi si cel nou exista un pasaj de legatura cu multe scari.Mi-a placut mult acest fapt, amintirea vine tocmai din copilarie,nu am mai ajuns pe acolo.
    Ce carte vorbesti tu acolo?

    ps;cafeaua aceea e cam ademenitoare...ma duc sa suplimentez portia de cafea,am terminat-o deja.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mulțúmesc frumos!complimentele, gândurile bune sau cum li se va fi zicând mai potrivit fac bine oricui..

    Este o carte despre TIMP, o carte netipărită de Camus, lăsată în manuscris, cu multe ștersături,reveniri, explicații.
    Sigur că o puteam termina de mult, nu pot, nu vreau, îmi place să gust timpul, să merg domol,este ceva inedit, o stare deosebită.

    Scările, treptele? da,o legătură mereu altfel..în toate excursiile mele am avut șansa de a urca și, bineînțeles , de a coborî, nu știu când a fost cel mai frumos.
    Pe Arcul de Triumf am urcat noaptea..era ceva INIMAGINABIL!! aș repeta urcușul de nu știu câte ori..
    Am urcat, într-o primăvară, sunt câțiva ani către Sihăstria Sfintei Theodora- ce experiență, ce lucru extraordinar..
    Într-o vară, am urcat la Likavito- un fel de fost ostrov al lupilor, în Atena- un mic paradis între uscat, mare, cer!

    Am urcat și la Vatican!și în Portugalia!
    Sacra- o punte, între pământ și Nevăzut!
    minunat!!

    p.s. indiferent de stare, eu beau o singură cafea pe zi,nu contează neapărat licoarea, ba da, contează aroma.. îmi plece să văd lucrurile din preajmă!

    RăspundețiȘtergere
  3. ANTHONI HOPKINS A COMPUS ACEST VALS?!!!Fantastic!
    Nu-mi vine sa cred,actorul ce a jucat atatea roluri dure(vb vine),are un suflet sensibil de poet si un asemeni har muzical !!!
    Ce e fantastic iarasi in clip este reactia publicului,emotia surprinsa prin prim-planuri Ador acest gen de filmare in timpul unui spectacol!!!!Cazul concertelor lui Rieu din cate am observat,Cand se va filma si se vor face asemeni montaje si la noi in cazul marilor concerte?


    Minunat dar de la Antonia!

    PS:Gina,sa-i dedici un articol!

    RăspundețiȘtergere
  4. De necrezut!

    Am mai găsit ceva, urmărește-l!!

    www.youtube.com/embed/Fnpp04Tll28" frameborder="0"

    RăspundețiȘtergere
  5. Concertul live de la Sao Paolo!...
    Obligatoriu de urmarit!Multumesc mult de tot...am urmarit acum o jumatate de ora din concert,restul il las mai pe seara ... FABULOS! Uf...am si plans nitel de atat frunusete,emotie cat poate aduna in el un asemeni moment artistic,atat de bine gandit cu umor ,fantezie,si desigur mult profesionalism.Publicul este colosal,reactiile lui ma coplesesc...asta este cea mai mare Bucurie pentru mine sa-i vad pe altii entuziasmati,sa le cante ochii de bucurie sau tristete....uite aspectul care ma doare mult de tot,oamenii au devenit atat de anosti,de blazati,de lipsiti de sensibilitate......cu asemeni momente cred ca se poate prin educatie construi o lume mai buna.
    FASCINANT!...am sa-l transmit si altora,desi ma indoiesc ca il vor urmari...pacat.Hm...iata un pacat cu adevarat mare ,nu ce cred altii despre pacate!(apropos de articolul cu Van Eyck )

    ps Sunt fericit de a mi-l fi impartasit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bucuria este a mea, dacă am reușit să-ți fac un dar cu tot sufletul!
      p.s. l-am urmărit de două ori!
      Este un MIRACOL, așa-I?

      Ștergere
  6. Doamne, cat de mult ma bucur ca acea carte nu ti-a fost furata! :) :) :)
    Inca mai rad, cu gandul la comentariul tau de ieri! Stii tu, Gina, despre ce vorbesc! Scuza-ma, nu m-am putut abtine...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da!!!
      Tocmai de asta ți-am spus, dragă Gabriela, că sunt fericită!!!

      Ștergere
  7. MAGNIFIC,l-am terminat integral acum de vizionat,am sa-l mai revad cu siguranta,sper si in compania celor dragi.Ma rog,ei sunt mereu preocupati,au alte gusturi...dar sper sa-i pot convinge.

    ps: Tare mi-a placut momentul cand "ninge" peste intreaga audienta,si altte secvente cu umor....o superba "Ave Maria" iarasi!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Astăzi, muzica a devenit „timp sonor„! vin dulce, răcoros, turnat în cel mai tăinuit ungher!

      Ștergere
  8. în vacanţa despre care scrisesem astăzi, o rază de soare îmi fusese adusă de graz. cu mare drag mi-o amintesc din toată odiseea aceea, cum bine ai numit-o!

    RăspundețiȘtergere
  9. Îmi este dor de acel minunat colțișor de lume, suspendat în vraja unei molatice zile,stropită generos, cu parfum de miere crudă! către seară, toate străzile se curățau ca-n palmă, îți amintești?

    RăspundețiȘtergere
  10. Bună seara, doamna Gina.
    Mi-e aşa drag să vă ascult poveştile, doamna Gina.
    Mi-am încărcat sufletul cu frumuseţe şi vă mulţumesc din suflet pentru asta.
    V-am adus şi eu un mic, dar, sper să vă placă.
    Vă îmbrăţişez cu mult drag. O noapte liniştită vă doresc, doamna Gina! :)

    http://www.youtube.com/watch?v=RcvUHmRfZHA

    RăspundețiȘtergere
  11. Copil bun ce ești, mă bucur să te bucur!
    Mulțumesc pentru darul tău- îl deschid îndată!

    RăspundețiȘtergere
  12. Ce poate fi mai inmiresmat-fermecator decat o bucata de Rai, gustat de cel care vede? Un Vals! ( la Graz, la Viena sau oriunde altundeva unde sufletul valseaza) !
    http://www.youtube.com/watch?v=5Yzg6pWGTwA
    Plutire placuta!
    Cu drag,
    Brindusa Frunza

    RăspundețiȘtergere
  13. Dragă Brândușa, mi-ai lipsit..mulțumesc pentru sensibilul tău dar!

    Îmi sunt dragi poemele și filozofia acestui domn,Leonard Cohen! am cules imaginea tulburătoare a frumoaselor femei vieneze,valsând , scăldate în lumină blândă,răsfirată prin ferestre de vis!

    RăspundețiȘtergere