miercuri, 28 august 2013

de țínut minte!

La 90 și ceva de ani...:
 "A îmbătrâni, doamnelor și domnilor, este contrariul a ceea ce se crede în mod curent. În tinerețe, la vremea când nu ți-ai definit încă opțiunile, ești împovărat de greutatea tradiției și a adevărurilor cu care ai fost îndoctrinat.
Tânăr fiind, crezi în ideile răspândite, în cele care aleargă pe toate drumurile, ești gata să aderi la tot și la toate.

Cari în spinarea ta greutatea familiei, a tradiției, a grupului din care faci parte, a societății.
În ceea ce mă privește, am trăit înaintarea în vârstă ca pe o detașare de toate aceste poveri.
A îmbătrâni înseamnă a arunca peste bord toate ideile preconcepute.

Înseamnă a deveni mai ușor, mai liber, într-un anumit sens, ești mai tânăr când ești bătrân și mai bătrân când ești tânăr

Avea dreptate Picasso când spunea că îți trebuie mult timp ca să devii tânăr.

Radu Beligan





 

9 comentarii:

  1. Stii ce ma supara teribil de ceva ani de zile incoace?...lipsa de entuziasm...atata apatie in jur,oamenii nu stiu baremi sa-ti serveasca un zambet cand vb cu ei.....
    Cineva imi spunea odata ca in Japonia femeile zambesc mereu,indiferent de ce drame traiesc in realitate ,si chiar au cu duiumul,zambetul este pentru ei asa... o forma de politete.Pe putin...Bine fac,buna educatie au!

    RăspundețiȘtergere
  2. Este o vorbă- dacă vrei să „cunoști„ un oraș, uită-te bine la fețele femeilor. În ochii lor poți citi cum este viața..
    Pe unde m-au purtat pașii, nu prea am întâlnit figuri atât de triste ca pe la noi,prea multe femei privesc în pământ. Nu este lipsă de entuziasm, cred că este tristețe.

    Am văzut, însă,și la noi exaltare, lumea uită de necazuri și trăiește zgomotos, cu multă veselie..se întâmplă cam rar.
    Da, cred că zâmbetul ține de educație! dar și de percepție a realității.( ar conta ordinea..)


    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gina..aia sunt hlizitii,hahalerele care se intrec in distractii si numai la asa ceva le e mintea.Decat ca aceia ,mai bine tacutii posaci!...

      Ștergere
    2. Admir longevitatea lui Radu Beligan,si si-a pastrat agerimea mintii!...a imbatranit frumos!

      Ștergere
    3. Poate, pentru că tinerețea i-a fost timpul de a -și fi deprins înțelepciunea!

      Ștergere
  3. Buna seara, stimata Doamna!

    Nu as fi avut vreun motiv de a zambi in aceasta seara daca nu as fi parcurs regalul daruit de pagina alba incarcata cu sens ! Multumesc din suflet !
    Mi-ati creat o stare de bine, voi indrazni sa o risipesc catre PERSOANA pe care o iubesc neconditionat si constient , cea care ar fi vrut sa ma paraseasca pentru a nu a fi o povara ( pierderea partiala a vederii) si sa ma declasifice din starea de gratie -cea de copil! Si stiu ca pot sa ii daruiesc un gand ce se incalzeste la focul emotiei cea care confera energia necesara increderii in IUBIRE .E emotia ce construieste!
    Cum bine spunea un neorochirurg: " Dumnezeu pare sa fie mai sensibil la emotiile noastre decat la ratiunea noastra!"

    http://www.youtube.com/watch?v=UNmT7UswM7E

    Cu pretuire,

    Brindusa Frunza

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună dimineața, cât toată față!

      Mă gândesc, așa, că dacă am avea vreme să răsfoim toate jurnalele în care am aninat gânduri și stări, ne-am toot minuna de câtă inconsecvență am adunat.
      Văzuți în treacă, vârstnicii- nu știu de ce refuz cuvântul „bătrânii„- par niște cronici, în care s-au adunat povești și adevăruri, care nu-i prea mai interesează, cu adevărat, pe cei din jur.
      Noroc că timpul este mereu dimensiunea întineririi!

      Cu cele mai frumoase gânduri, mă înclin!

      Ștergere