joi, 24 aprilie 2014

unde-i cararea, doamna invatatoare?

Ce ceata deasa, vai, ce ceata deasa,
Nu mai cunoastem drumul catre casa...
Suntem  usori si ceata e ca fumul
Vai,  unde-o fi, unde s-ascunde drumul?`~
Surasul Hiroshimei

Cine isi mai aminteste de 
Eugen Jebeleanu-
poet, publicist, traducator,
24 aprile 1911, Campina/21 august 1991, Bucuresti.

Ea se gîndeşte numai la ea
şi el se gîndeşte numai la el
şi eu mă gîndesc numai la mine
şi totul se-nvîrte în jurul
unui inel
ce ne cuprinde pe fiecare-n parte
şi asta e Viaţa
şi asta e Cel
ce spune că Umanitatea
nu e o fiară
ci este un miel.

4 comentarii:

  1. La Multi Ani, pentru ieri Gina! Multa sanatate si numai bine!

    In timpurile noastre sunt multi care ar trebui sa-si puna aceasta intrebare. Cararea este acoperita de orgolii, interese de tot felul dar raspunsul trebuie dat urgent de marii conducatori ai lumii, or fi in stare? Cred totusi ca cu voia sau fara voia celor puternici omenirea este aproape de o carare foarte luminoasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cat ma bucura venirea ta, Marycix!

    Citindu-ti mesajul lumin(os)(at), m-am dus cu gandul la doua maxime celebre, invatate in anii de scoala; am crezut si cred (inca) in antiteza cuprinsa in matcile lor; cred, asa cum am sperat mereu, in dreapta justitie:
    Radix omnium malorum avaritia est;
    Iustitia domina et regina omium virtutum est.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ceea ce imi amintesc din anii de scoala, este ca nu am inteles, la vremea aceea, Surasul Hiroshimei! Si nici n-am incercat, mai tarziu, sa-i aflu mesajul! Uite cum renasc amintiri, din cele mai intunecate sertarase ale mintii!

    RăspundețiȘtergere
  4. Da.
    Stiu din experienta de profesoara ca aceeasi opera literara poate avea impacturi diferite asupra copiilor. Si asta nu depinde doar de felul in care profesorul o prezinta- sunt multi factori care actioneaza in mintea si in sufletul copilului.
    O prietena, profesoara de desen, mult mai tanara decat mine , imi spune ca a descoperit poemul in biblioteca bunicilor; l-a citit, a impresiont-o, atat prin continut, cat si prin mesaj.

    Jebeleanu nu a avut stofa de erou, spunea cineva, a scris si poezie triumfalista, dar nu a fost sarlatan, profitor, s-a inselat, si-a revenit; avea un crez- adevarata poezie salveaza lumea. Moartea celei mai dragi fiinte din viata lui- fiica, pictorita Florica Cordescu, l-a inspirat ca un strigat al inimii sa scrie~Elegie pentru floarea secerata~`- .
    Ieri, am recitit, cu emotie, cartea!

    RăspundețiȘtergere