vineri, 1 ianuarie 2016

Nu pune zahăr

 peste miere„,

  Mariss Jansons 
( ce  extraordinară filozofie  despre  rafinamentul  simplității, filozofie izvorâtă din respectul pe care  talentatul dirijor îl poartă părintelui său)



Ca și tine, de cum fuge  un an, aștept  cu mare emoție și plăcere darul cel mai  frumos pe care, la miezul primei zile din AN NOU, Viena îl aduce în casele privitorilor și
ascultătorilor din  peste 90 de țări, piesele interpretate aparținând, mai ales,   familiei de compozitori Strauss.
Astăzi, când Concertul de Anul Nou  tocmai a împlinit 75 de ani, la pupitrul dirijoral al Filarmonicii Operei Vieneze a urcat, pentru a treia oară( 2006/2012/2016) unul dintre cei mai îndrăgiți  dirijori,letonul Mariss
Jansons,care în  activitatea lui a condus filarmonici de prestigiu internațional din : Oslo, Londra,  Amsterdam, Berlin.
Am văzut un CONCERT  atât de frumos, că și metaforele, oricât de inedite s-ar vrea, pălesc în fața măreției acestei  zile.
Armonie,  eleganță, distincție, bucurie, rafinată simplitate, flori, zburdălnicie,  umor, duioșie, tandrețe, călătorii de vacanță, valsuri celebre și polci neastâmpărate, ghidușii, sobrietate, măiestrie, remixaj,  belșug de sonorități care ating cea mai intimă cămăruță de suflet, galop, suspine, declarații de dragoste, balet,  scene de bal, scene de
vânătoare, neobosita Dunăre albastră!
Rafinament, căldură, lumină, culoare!
 Toate într-un decor de basm,în mijlocul unei lumi frumoase!
Sigur, ca și tine, mi-aș dori ca-n viața asta să ajung și eu o dată acolo, în sala  aceea de vis, Golden Hall, dar, în același timp, zic că este un privilegiu să ne începem ANUL NOU  văzând, ascultând, visând, într-un univers cu care  nimic altceva nu poate concura. 
Să ne rugăm ca acest excepțional eveniment să  facă lumea  mai bună, mai conciliantă, mai umană.

2 comentarii:

  1. Asa mi-am inceput si eu anul.:))
    Am ascultat.Am visat!

    Dupa atata frumos ce mi-a intrat in suflet am putut sa ma gandesc la zilele ce vor urma si la toate lucrurile pe care trebuie sa le implinesc cu mai mult optimism.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mă bucur pentru optimismul tău, Angi!
    Să ai un AN NOU frumos și încărcat cu satisfacții!

    RăspundețiȘtergere