marți, 26 ianuarie 2016

să facem ordine

Nu spun că aș fi  uitat asocierea, an de an, a datei de astăzi, cu  ziua  cuiva.  
Nu comentez  cum a ieșit el din viață.  Multe  nu le spun, deși,în ziua aia, trecusem   de prima jumătate a vieții.  Nu comentez  nici că unii au regrete, treaba lor! 
Mă întreb, dar , mai bine, nu mă mai întreb nimic.
 Citesc dintr-o carte,  nu se citește, așa ca un roman, pentru că ea adună o vreme, adună niște vremuri, așa cum le-au perceput, așa cum și le amintesc   câțiva oameni,  cu vârste și meserii diferite, trăitori în medii diferite.
Deunăzi, am povestit cum  mi-a fost mie o duminică  într-un început de iarnă a lui 88. Nu știu câți mă vor fi crezut.

Astăzi, am sunat-o pe colega mea, căreia i s-au spart în ziua aceea cizmele. 
Își amintește doar  înțepăturile injecțiilor. Are în glas un fel de ironie  amară.

Revin la cartea  care „ te face  să plângi, să râzi, să gândești„.
”Și eu am trăit în comunism„, copertă neagră. Și becul cu fir lung, nu cred că ai uitat  instalația cu baterie veche   de mașină.  
Extraordinar  succes!
” O ministresă a Învățământului , ( și Cercetării)  în inspecție la Institutul de Lingvistică: ” Ce e dezordinea asta? De ce sunt atâtea hârtii pe birouri?”Hârtiile cu pricina erau fișele noastre de lucru!(I.V-R)„


Domle,eu cred că ”ei„ aveau ceva  cu ordinea...de ce să ne fi dus pe noi în duminica aceea cumplit de mocirloasă și de rece pe câmpul de la Mareș? 
 La ce foloseau  cocenii ăia  uzi, grei, înnămoliți, pe care noi- multe  femei,  doar patru bărbați- îi căram  pentru a-i așeza în ”bute„?
 Era nevoie  de ordine.
În mijlocul unui câmp  ajuns mlaștină...

2 comentarii:

  1. Alta data era ziua cu surle si trambite,azi ...tacere.
    Doar unii isi mai aduc aminte,chiar daca amintirile au un gust amar.
    Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Noi s[-l ascultăm pe Poet:

    „Multe trec pe dinainte,
    In auz ne suna multe,
    Cine tine toate minte
    Si ar sta sa le asculte?...
    Tu asaza-te deoparte,
    Regasindu-te pe tine,
    Când cu zgomote desarte
    Vreme trece, vreme vine.”

    RăspundețiȘtergere