joi, 10 martie 2016

Medalion Ceaikovski

 Datorită tonului ei maiestuos„ „Uvertura  solemnă 1812„,  este difuzată frecvent  drept fundal sonor  la jocurile de artificii în SUA, la 4 Iulie, când  se sărbătorește   Ziua Independenței Americii!

Atehnică fiind, mi se mai întâmplă, câteodată, să nu-mi reușească fotografiile. Chiar îmi pare rău, pentru că astă seară am vizionat un concert rar. Excepțional, nu doar pentru că a fost „`Medalion Ceaikovski`, minunat, pentru că viziunea dirijorală a maestrului Gheorghe Costin a fost una absolut fabuloasă.
Îi spuneam prietenei mele ,
profesoară de muzică , îndrăgostită de Ceaikovski , că dirijorului i se revarsă, parcă, muzica prin degete!
Și orchestra noastră, concert- maestru, Mădălin Sandu , cu fiecare concert, este mai profesionistă, mai implicată!
Niște oameni minunați!
Și o invitată, pe cât de talentată, pe atât de carismatică- Ioana Cristna Goicea, care a cântat pe o vioară ”Vincenzo Rugieri”(1720)


O seară în care s-au îngemănat nuanțe de la cele mai suave,”Poloneza, din ”Evgheni Oneghin„, Concert pentru vioară și orchestră,„Suita „Lacul lebedelor, op 20 a( Scena, Vals”) până la solemnitatea desăvârșită a reconstituirii prin muzică a atmosferei bătăliei de la Borodino.„Uvertura solemnă 1812„.
În urmă cu niște ani, am văzut magistralul complex moscovit, prin care rușii au omagiat victoria lor asupra armatei lui Napoleon! 
Astă seară, sunetele s-au adunat într-un poem al victoriei, prin topirea imnurilor francez și rus, prin salve de tun, clopote și esențe sonore speciale , reconstruind printr-o rafinată subtilitate muzicală triumful ființei naționale rusești!
Splendid concert!
Felicitări și mulțumiri din suflet ,Filarmonica Pitești!
Toată stima pentru adevărații artiști!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu