joi, 31 martie 2016

Mă culcasem lângă glasul tău


Pe Nichita, 
31 martie 1933, Ploiești, 
 îl asociez totdeauna cu  norocul  meu. 
 Și cu ziua aceea de toamnă, când, după ce am auzit subiectele, tot acopeream cu scris mărunt foaie după foaie. Examenul  dificil al intrării mele ca profesoară, cu drepturi depline, într-o școală de oraș. 
 Scriind, descopeream atunci, întrebându-mă, cum îl percep eu  pe  el cu  versurile lui, cu lumea lui nelume.


„Ştiu tot ceea ce tu nu ştii niciodată, din tine.
Bătaia inimii care urmează bătăii ce-o auzi,
sfârşitul cuvântului a cărui primă silabă tocmai o spui
copacii - umbre de lemn ale vinelor tale,
râurile - mişcătoare umbre ale sângelui tău,
şi pietrele, pietrele - umbre de piatră ale genunchiului meu,
pe care mi-l plec în faţa ta şi mă rog de tine,
naşte-mă. Naşte-mă.„



Astăzi, am  citit ceva foarte frumos, ceva ca un legământ de dincolo de  viață, de dincolo de moarte:
„Nichita mi-a  strâns mâna  cu emoțíe, ca după un turnir pe care l-am câștigat amândoi.„
Ce prietenie!
 Fă-ți timp și citește!
 O să vezi viața altfel!
„foaie verde de albastru...”

http://bucurestifm.ro/2016/03/28/sub-semnul-prieteniei-in-memoriam-nichita-stanescu-si-eusebiu-stefanescu/

2 comentarii:

  1. Ma culcasem langa glasul tau.
    Era tare bine acolo si sanii tai calzi
    imi pastrau tamplele.
    Nici nu-mi mai amintesc ce cantai.
    Poate ceva despre crengile si apele
    care ti-au cutreierat noptile.
    Sau poate copilaria ta care a murit
    undeva, sub cuvinte.
    Nici nu-mi mai amintesc ce cantai.
    Ma jucam cu palmele in zulufii tai.
    Erau tare indaratnici
    si tu nu ma mai bagai in seama.
    Nici nu-mi mai amintesc de ce plangeai
    Poate doar asa, de tristetea amurgurilor.
    Ori poate de drag si de blandete.
    Nu-mi mai amintesc de ce plangeai,
    Ma culcasem langa glasul tau si
    te iubeam. //Cântec de dor, Nichita

    RăspundețiȘtergere
  2. Într-un fel,

    Nu cum sunt eu

    Nu cum sunt eu sunt eu
    ci cum eşti tu sunt eu.
    Un fel de tu sunt eu
    pe care nu l-ai mai lăsat
    să fie eu„

    RăspundețiȘtergere