duminică, 28 august 2016

„Voi face din acest apus un răsărit!„


 Buclele voit rebele se asortau cu imprimeul rochiei   de voal în culorile  grădinii pictate  doar în crizanteme  Și cu unghiile bine lustruite.
 Nimeni nu-i spunea tovarășa, poate doar elevii, la clasă, și inspectorul ăla arogant  care a făcut-o să plângă în batista ei  parfumată.
Doamna  R.D.  se pensiona.
  34 de ani,  pe unde se vor fi ascuns, cine mai știe?
Pe atunci, eu eram cea mai tânără profesoară din catedră, poate chiar din școală.
-”Dragă, eu m-am dus de multe ori  nemâncată la școală, cu unghiile  neîngrijite, niciodată.”
 Profesoară fără excese profesionale,atât cât să nu intre în conflict  cu „superiorii”.Ce grade, dragă? definitivatul și atât!  
Auzi, prea multă oboseală  face rău  inimii, citesc ce vreau,  asta le spun și elevilor,  cine vrea învață, cine nu...
Trecutul ei? amestec nedeslușit; iubiri, plecări, alte iubiri, mereu  de la capăt, călătorii prin diverse părți ale lumii, bijuterii delicate, poșete, ah, ce poșete!
Un singur  băiat, farmacist.
 O vreme, am făcut naveta  cu el. Aud  că nu mai este.  Nici soția lui...ce crudă  este viața.
 Nu doar uneori.//
Iarna trecută și-a rupt un picior, operație dificilă, boală lungă,  rude nu are, aflu de la o vecină că  n-a mai ieșit  din casă, nici nu vrea să vadă pe nimeni, vine o femeie  de două ori pe zi.

Câte  toamne  își vor fi risipit frunzele și florile  din ziua aceea când a promis răsăritul!
 Chiar s-a ținut de cuvânt.
De multe ori, în drum spre școală sau dinspre oraș, îi zăream eșarfele mereu altele, fluturând în poienița  de la poalele pădurii.
” Dragă, am eu o poză, clipește complice cu dreptul, o vreau cu mine, pe lumea ailaltă, și niște scrisori,le păstrez de-o veșnicie...„

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu