joi, 13 aprilie 2017

picătura de timp, picătura de viață

De cu zori, în spuză
  cerc de foc, în lujeri de bozii uscați,
 adunați grijuliu de cu toamnă, trosnet  în scară spre cer,
 prin zorii iviți între pleoape grele de somn, 
perdeaua de alb, vișini, pruni și gutui, 
apă neîncepută în oala de lut,
mâna bunicii adună jarul în vatră
foc rupt de restul lumii,
colaci împletiți în noapte târzie,
rostuiți pe câteva scaune mici, rotunde și ele,
așezate în cerc tăinuit,
vecine tăcute, împărțind pilaf de post cu prune uscate, păstrate în podul de taină al casei.
Joimărița, zicea nașa Rada,sprijinită în bățul alb,noduros,
Joi Mari, spunea bunica.

Rebegite de frig, sufletele morților se adună la foc, își încălzesc degetele, li se luminează drumurile.
Se întorc pe la casele lor.
Laolaltă, morții și viii, vis și speranță, ieri, rătăcit în cotloane de suflet, azi, în lumină și flăcări, rugăciune și mit, vrajă în dimineața rece de joi.
În revărsat de zori, urcă la streșini, abia pe la Moși, în oale arse, primesc neuitarea.

6 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. Asa este...i-am spus si eu de mai multe ori, si o repet si acum cu aceasta ocazie!
      Sarbatori fericite tuturor!

      Ștergere
    2. Mulțumesc frumos, Crenguță! Și ție, Modart!
      Unele texte se scriu singure, eu doar văd cu ochii minții niște clipe. Se întâmplă asta, atunci când nici nu mă aștept. Alteori, vreau și eu să scriu ceva despre ceva, adun, scriu, tai și nu-mi iese..
      Cred că am adunat în suflet o experiență specială, este copilăria mea, poate fi chiar și parte din adolescență.
      Unele întâmplări mi-au plăcut atât de mult, că fac parte din mine.
      Mi-s dragi, așa cum îmi sunt copiii mei!

      Ștergere
    3. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
  2. Voi, artiștii, ca de altfel noi, oamenii, suntem diferiți.Sursele de inspirație sunt și ele diferite, momentele alese diferă, starea artistului diferă. Ideile nu apar întotdeauna brusc,uneori apar doar în anumite contexte.
    Pe unii dintre voi vă inspiră natură, pe alții fizionomiile, altora le plac străzile.
    Da, aspirația!
    Complicat, dar cât de frumos!

    RăspundețiȘtergere
  3. Paste fericit, Hristos a inviat! Ai un suflet mare si asta e cel mai important lucru... Pt ca e loc acolo pt multe alte suflete, e loc si pt Dumnezeu. Si unde e Dumnezeu e si Eternitatea si fericirea vesnica care nu este altceva decat Iubire fara sfarsit...
    Nu suntem cu nimic diferiti de ceilalti oameni decat ca atribuim tot ce e grozav lui Dumnezeu si il laudam pt atata fericire ce o revarsa peste noi...
    Nu-i asa? Pari o femeie mai mult decat fericita... :)

    RăspundețiȘtergere