joi, 11 mai 2017

”septembrie va septembri zâmbetele și crepusculul Galei„

”Din neatenție, m-am lovit  zdravăn la cap. Apoi am scuipat repede de câteva ori, amintindu-mi ce-mi spuneau părinții, că, dacă fac așa,  efectul loviturilor dispare. Dacă apeși ușor un cucui, simți o durere la fel  de dulce și de morală ca melancolicele prune„reine-claude„, care se coc la 15 august.”
(pagina136, ”Jurnalul unui  geniu”,

Salvador Dali, 11 mai 1904,Figueras, Calalonia/23 ianuarie 1989, Figueras.

Cartea  are  ca  motto   spusele lui   Michael  de Montaigne:
„Între un om și altul sunt deosebiri mai marei  decât  între  două animale  din specii diferite” și este  dedicată soției lui,”unica  femeie  mitică a  zilelor  noastre„ (pe  care i-a  furat-o  poetului   Paul  Eluard)
GENIUL MEU  GALA  GRADIVA;
ELENA DIN TROIA,
SFÂNTA ELENA,
GALA GALATEA  PLACIDA„.

”E greu  să  ții trează atenția publicului mai mult de o jumătate  de ceas. Eu  am reușit  s-o fac  timp de  douăzeci  de ani-și zi de zi.
Am avut următoarea deviză: Să  se  vorbească despre Dali, chiar dacă se vorbește  de bine.”https://www.google.ro/search?q=Galerie,+Dali&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjz1NCAxOfTAhWMJVAKHaTZC34QsAQIJw&biw=1366&bih=662

5 comentarii:

  1. Despre mustăți!

    ( pagina 129)„.Tânărul mă privea cu ochi rotunzi ca de pește.- Ce mai e? l-am întrebat.- mustățile dumneavoastră. Nu seamănă cu cele pe care le aveați în prima zi când v-am văzut..-Se schimbă tot timpul. Nu sunt niciodată la fel o zi după alta. Acum, de pildă, sunt puțin decadente, fiindcă m-am înșelat cu un ceas în legătură cu venirea dumitale. Încă n-au lucrat. De abia se dezmeticesc. ies din regimul oniric.. Gândindu-mă mai bine, cuvintele mi s-au părut cam banale pentru Dali și m-a cuprins un fel de nemulțumire care m-a împins către o invenție unică. I-am spus:-Așteaptă puțin! și am alergat să-mi lipesc două fibre vegetale în vârful mustăților. Aceste fibre au rara proprietate de a se înfășura și desfășura fără încetare. M-am întors și i-am arătat tânărului șmecheria. Inventasem mustățile radar!„👺

    RăspundețiȘtergere
  2. Un pictor suprarealist cu o imaginatie de domeniul incredibilului!!!
    Geniu nebun ar spune unii..era total atipic, o figura,ceva ce un om obisnuit niciodata nu ar putea intelege!
    E uluitor...nici in filmele sf de astazi nu exista la nivel de cadru atata imaginatie debordanta!Diferenta,mare de tot, este ca el picta totul cu mainile sale,pe cand cinematografic imaginile sf apeleaza la multe efecte obtinute pe computer!


    RăspundețiȘtergere
  3. Dali, de vorbă cu un ceasornicar foarte cunoscut-
    „ Nu vă miră nimic! Bine. Să ne imaginăm că este miezul nopții și că la orizont se vede o geană de lumină, ca și cum ar fi zorile.Priviți atent și chiar vedeți răsărind soarele . La miezul nopții! Nici asta nu v-ar mira?
    -Nu, răspund, câtuși de puțin.
    Ceasornicarul barcelonez strigă:
    - Ei bine, pe mine m-ar mira! Și încă așa de tare, încât aș crede c-am înnebunit.
    Atunci Salvador Dali a lăsat să cadă unul din acele răspunsuri lapidare al căror secret el singur în deține:
    Da, de unde? Eu aș crede că soarele a -nnebunit!~

    RăspundețiȘtergere
  4. "Chiar daca se vorbeste de bine.."....interesant paragraf!

    Numai bine,

    RăspundețiȘtergere
  5. ”Nu te teme de perfecțiune, nu o vei atinge nicioadată!„
    S.D.

    RăspundețiȘtergere